1. Mitä meillä jo on?
- suuntaukset/koulutusohjelmat
- Muut oppilaitokset >> yhteistyömahdollisuudet
- Yleiset näkymät
- Alueelliset näkymät
- skenaarioita, joissa yhteisenä nimittäjänä muotoilu ja koulutus
TAVOITTEET
1. Turun AMK:n muotoilun koulutuksen tilan relevanttiuden tarkistaminen ja tarvittavat muutosehdotukset
Relevanttius = tarpeisiin vastaavuus suhteessa:
- Elinkeinoelämään alueellisesti – tavoitteet ja tulevaisuuden näkymät
- Maailmantilaan taloudessa ja ympäristöasioissa
- Muotoilun koulutukseen muualla
Toimenpiteet:
Yhteenveto muotoilun koulutuksen tilasta nyt:
- Näkemykset ja tieto koulutusohjelman sisältä
- Näkemykset Turun AMK:n muotoilun koulutuksesta ulkoapäin (AMK:n johto, muut koulutusohjelmat, muu maailma jne.)
- Muu muotoilun koulutus Suomessa (ja muualla)
Yhteiskunnan ja elinkeinoelämän tilanne vuonna 2011 ja jälkeen - muotoilu, talous, ympäristö:
- Avainhenkilöiden näkemykset tulevaisuudesta ja sen tuomista tarpeista
- Tutkimuksellinen tieto (julkaistut tutkimukset)
TYT:n sisällä aloja, joilla on paljon luontevia yhtymäkohtia muotoiluun, muttei juurikaan käytännön yhtymistä (Tekniikka, ympäristö ja talous < > muotoilu)
> Mahdollisuudet yhteiseen koulutukseen/yhteistyöhön koulutuksessa
Toimenpiteet:
- Näkemykset TYT:n sisällä eri koulutusaloilla
- Ulkopuoliset näkemykset (Mm. TAIK:n IDBM-koulutus sekä Aalto -yliopisto ja vaikuttimet niiden taustalla)
- Elinkeinoelämän näkemykset muotoiluun liittyvistä osaamistarpeista v.2011 ja jälkeen
TUTKIMUKSESTA JOHDETUT TULOKSET JA TUOTOKSET
- Skenaariot erilaisista mahdollisuuksista erilaisissa tulevaisuuden näkymissä v. 2015 ja jälkeen
- Koulutusohjelma
- Suuntautumisvaihtoehto
- Erikoistumisopinnot
- Aikuiskoulutus
- Ylempi AMK
- jotain muuta?
Elokuu 2009: ALOITUS
- Suunnittelu: mitä, miksi, milloin?
- Tutkimukselliseen tietoon perehtymistä
- Haastattelujen suunnittelu ja aloitus: ketä, miksi, miten, missä, milloin?
- Ulkoisen rahoituksen mahdollisuudet sekä muut projektin käynnistämiseen ja hallintaan liittyvät asiat
- Tiedotuksen/viestinnän suunnittelu: mitä, miten, kenelle, milloin?
- Haastattelut, lukeminen, seminaarit, pohtiminen, kirjoittaminen, tiedottaminen
- Johtopäätökset tutkimuksesta
- Skenaarioiden laatiminen ja luovuttaminen
- Valitun/valittujen skenaarioiden muokkaaminen valmiiksi ehdotukseksi
- Ehdotuksen suunnittelu ja kehittäminen valmiiksi ja toteutettavaksi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti