perjantai 11. kesäkuuta 2010

Bloomin tikkapeli

Opetussuunnitelmatyö on hauskaa, kun Bloomin oivaltaa! Tikkapelissä joutuu suorittamaan heittotaidon mukaisesti myös älyllisiä tehtäviä.

Idea ja kuva Tarmo Karhu

1 kommentti:

  1. Huomasin, että omissa lähteissäni ja wikipedian Bloom-tekstissä ylätasot menevät hieman eri tavalla: 5. arviointi, 6. luominen vrt. 5. syntetisointi, 6. arviointi. Hmm, arviointi, syntetisointi, luominen - eikö syntetisointi ja luominen ole vähän samaa, mutta onko arviointi sitten ylempää vaiko alempaa tasoa. Sanoisin, että ylempää, koska ainahan sitä kaikenlaista luo vaikka vasemmalla kädellä, mutta osaako sitä sitten arvioida? Vai onko syntetisointi jotenkin älykkäämpää luomista ja siten arvioinnin yläpuolella. Voiko mikään olla arvioinnin yläpuolella? Keskustelee hän.

    VastaaPoista